یک سامورایی با شمشیر چوبی

یک سامورایی با شمشیر چوبی

دشوار نیست؛ مصمم باش و پیشرو، و همیشه چون نخستین دیدار فروتن باش.
یک سامورایی با شمشیر چوبی

یک سامورایی با شمشیر چوبی

دشوار نیست؛ مصمم باش و پیشرو، و همیشه چون نخستین دیدار فروتن باش.

خود گویی و خود خَندی... عجب مرد هنرمندی

یه رییس داریم از بدو به وجود اومدن تلگرام راه به راه کانال میزنه با عناوین مختلف. بعد از کارمنداش هم میخاد که حتمن عضو کانالها بشیم و از اظهار فضولاتش که توی کانال میذاره و بیشترش هم کپی و پیست و فوروارده فیض ببریم.

یه مدت هم کارش به جایی رسید که مِمبر خریداری می کرد. خلاصه اوضاعی داریم با حال و احوالات استاد درحوزه های فلسفه و روانشناسی و ادبیات و آموزش و پرورش و ...

ماجرا از اونجا جالب شد که هرچند وقت یکبار مصاحبه ای با خودش ترتیب میده و توی کانال مربوط به اون بحث میذاره و جالبناک تر اینکه توی بقیه کانالها تبلیغات مصاحبه ش رو هم میذاره که مثلن رأس فلان ساعت مصاحبه با جناب آقای ایکس توی کانال فلان!!

توی این دو سه ماه اخیر که به علت سوءمدیریت ایشون وضعیت اقتصادیش خوب نبود و حقوق کارمندا رو هم نداده جدیدترین مصاحبه با خودش رو با عنوان "روشهای نوین مدیریت در جهان" انجام داده و قسمت اولش رو توی یکی از کانالاش گذاشته. و نه تنها روشهای نوین رو ارائه کرده بلکه به روشهای مدیریت شرکتهای بزرگ هم نقد وارد کرده!

حیف که فعلن یه تعهداتی نسبت به کارم دارم وگرنه قید همه چی رو میزدم و یه مصاحبه مفصل در باب اظهار فضولاتشون براش میفرستادم تا بفهمه اینهمه خود قشنگ پنداری فقط توهمات ذهن بیمارشه و نه بیشتر!

هر روز پاییزه

اینکه روبروی میدون تجریش منتظر نشستی و هندزفری توی گوشِت داره آهنگ "پاییز" چاووشی رو میخونه و یهو خودِ محسن چاووشی جلوت سبز میشه و باهاش یه خوش وبش ِ کوچولو می‌کنی نمیدونم نشونه‌ی چیه! اما همینو میدونم هرچی که بود یه حس خیلی خوب و عجیب و غریب داشت!

او برای ملتش می‌جنگد

هر ملتی برای افسانه‌سرایی و داستان‌سازی نیاز به یه اسطوره داره و وقتی چند شب پیش دیدم که یه فوتبالیست تونست تنهایی تیم ملی کشورش رو ببره جام جهانی و مردم سرزمینشو غرق در شادی کنه فهمیدم که برای اسطوره شدن و افسانه شدن نیاز نیست متعلق به صدها سال پیش باشی و لیونِل مِسی تونست این کار رو بکنه. کاری که سالها پیش خداداد عزیزی با ملت ایران کرد.

سخته ولی شدنیه!

نوشتن سخت نیست. اینکه اونچه میاد توی ذهنت رو بخوای بنویسی و منظورت رو درست برسونی سخته!